2024-07-10 11:07:30

STE(A)M U PRIČI - OSMIŠLJAVANJE I REALIZACIJA PROJEKTA

Projekt su osmislile, organizirale i realizirale kolegice iz OŠ Stjepana Radića Brestovec Orehovički – Martina Tomorad (Engleski jezik), Željka Meštrović Kruhak (Hrvatski jezik), Petra Međeral Ozimec (Priroda i Biologija).

One su sa svojim učenicima pripremile tekst odabrane bajke te ga interpretativno čitale, a učenike su vodile kroz analitičko i kritičko promišljanje istoga. Tekst su dramatizirale i s učenicima snimile igrokaz na engleskom jeziku. Učenici su pojedine dramske prizore izveli u formi kazališta sjena te su izdvajali motive u kojima se pojavljuju elementi vezani uz STE(a)M. Voditeljice su kreirale Potragu za blagom s problemskim zadatcima i pokusima čija je realizacija ujedno bila i završna aktivnost ovogodišnjeg projekta.

Projekt je realiziran kroz nastavu izvannastavnih aktivnosti te je povezao Čitateljski klub na engleskom jeziku, STEM u priči i Dramsku skupinu. Dio projektnih aktivnosti proveden je i u nastavi Hrvatskoga jezika u šestom razredu.

U realizaciji i predstavljanju projekta pomoć i podršku pružili su im ravnatelj škole Zdenko Kobeščak i vanjski suradnik škole Dario Odobašić, voditelji školske ekipe RTV-a Srce Zagorja, te učenici koji su članovi spomenute ekipe. Hvala im na tome!

Svi spomenuti vjeruju kako je učenje uspješnije uz interdisciplinaran pristup koji učenicima nudi nova iskustva i izazove.

Pozitivne povratne informacije i entuzijazam učenika daju nam poticaj za nastavak rada na sličnim projektima u budućnosti.

Detaljnije o projektu ćete moći pročitati slijedeći poveznicu:
OPŠIRNIJE (na stranici ispod ovog članka).

Na sljedećoj poveznici poslušajte snimku:
Snimka igrokaza SRETNI PRINC

Veselimo se novim izazovima i zajedničkom učenju!

Martina Tomorad, Petra Međeral Ozimec i Željka Meštrović Kruhak,

voditeljice projekta

Školski projekt Ste(a)m u priči potiče čitanje i povezuje ga s elementima iz STEM područja

 

Projekt STE(A)M u priči osmišljen je kako bi proširio čitateljsko iskustvo učenika, potaknuo čitanje i povezao ga s elementima iz STEM područja.

Učenici su čitali modernu bajku Oscara Wildea Sretni princ na engleskom i hrvatskom jeziku, razgovarali su o pročitanom tekstu, analizirali ga i izdvajali ulomke u kojima se pojavljuju STE(a)M elementi. Pročitano su povezali s osobnim iskustvom te su iznosili različita mišljenja o sebi i drugima promišljajući o postupcima likova i događajima.

Učenici su se okušali u dramskoj formi kazališta sjena, snimili su igrokaz na engleskom jeziku te su prošli izazovne zadatke potrage temeljenog na tom književnom djelu.

Cilj projekta bio je potaknuti timski rad te primjenu znanja i vještina iz različitih područja. Problemski zadatci, pokusi i dramsko izražavanje motivirali su učenike na interdisciplinarnu primjenu znanja te na razvoj kreativnosti i divergentnog mišljenja.

Snimljen igrokaz na engleskom jeziku

Učenici su kroz ovaj projekt razvijali svoje vještine razumijevanja i izražavanja na engleskom jeziku, napredovali su u razumijevanju tekstova srednje dužine poznate tematike te u razlikovanju i korištenju naglaska i intonacije za obogaćivanje poruke.

Tijekom godine nastao je i igrokaz na engleskom jeziku koji je snimljen te ga možete poslušati u programu našega školskog radija ili slijedeći poveznicu u nastavku članka.

Snimka uvoda u igrokaz

Potraga za blagom

Na kraju školske godine organizirana je Potraga za blagom.

Uključivao je različite zadatke iz jezičnog i prirodoslovnog područja, poticao je kreativno i divergentno razmišljanje te suradnju među učenicima.

Na putu do blaga učenici su timski trebali savladati nekoliko izazova. Suočili su se s enigmatičnim kodiranim porukama koje su morali dekodirati povezujući dane brojeve i citate iz književnoga djela. Rješavanjem koda otkrili su lokaciju novoga traga. U izazovu s rebusom trebali su otkriti stilsko izražajno sredstvo na kojemu se temelji pročitano djelo, no samo rješavanje rebusa nije bilo dovoljno za napredak u igri. Kako bi nastavili dalje, dobiveni pojam trebali su znati povezati s njegovim značenjem. Ostali odgovori vodili su ih na pogrešan put te su ih vraćali na isti zadatak sve dok nije bio točno riješen. Točan odgovor vodio ih je u našu STEM  učionicu gdje ih je čekao zanimljiv znanstveni pokus čijim su izvođenjem došli do skrivene poruke s novim tragom. Ovaj trag vodio ih je do izazova s izvlačenjem ključa učionice u kojoj se skrivao sljedeći trag. Učenici su morali primijeniti svoje predznanje i suradničke vještine kako bi uspješno riješili ove izazove. Također su trebali savladati zadatke vezane uz transkribiranje teksta na glagoljici koji su ih odveli do konačne lokacije na kojoj je bilo skriveno blago – knjiga Sretni princ koja ih je pratila na ovom putu stjecanja novih znanja i vještina.

 

Vrijedni i uporni istraživači dobili su slatku nagradu kako bi zasladili svoj uspjeh.


Osnovna škola Stjepana Radića Brestovec Orehovički