Osnovna škola
Stjepana Radića
Brestovec Orehovički
49221 BEDEKOVČINA
OIB: 34947430654
os-s.radica@kr.t-com.hr
e-Dnevnik za učitelje
e-Dnevnik za učenike
TELEVIZIJA SRCE ZAGORJA
RADIO SRCE ZAGORJA
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
V I Z I J A
Naša je škola
OAZA zajedništva,
nepresušni IZVOR znanja
i KAMEN TEMELJAC
uspješne budućnosti naših dionika:
učenika, učitelja, roditelja i lokalne zajednice.
M I S I J A
Prepoznajemo,
podržavamo i razvijamo
POTENCIJAL svakog dionika,
kroz kvalitetno PERSONALIZIRANO
i TIMSKO-SURADNIČKO učenje i poučavanje
u SIGURNOM, POTICAJNOM I KREATIVNOM
ambijentu naše škole.
2022. godina je jubilarna!
Slavi se 150. godišnjica postojanja i djelovanja OŠ Stjepana Radića Brestovec Orehovički. Tijekom cijele 2022. godine će se u školama u Orehovici i Brestovcu Orehovičkom održavati raznovrsna događanja kojima je cilj obilježavanje jubileja, ali i podizanje razine kvalitete učenja i poučavanja učenika i uvođenja inovativnih načina poučavanja.
Tako je u drugom dijelu zimskih praznika, 23. i 24. veljače 2022. godine, po prvi put u Zagorju i okolici, proveden inovativni projekt inspiriran poznatim televizijskim kriminalističkim CSI serijama.
CSI: Brestovec Orehovički je naziv dvodnevne zimske škole forenzike u kojoj je bilo uključeno desetak izuzetno zainteresiranih i motiviranih učenika škole. Ideja za ovaj projekt je nastala suradnjom dviju učiteljica koje rade u OŠ Stjepana Radića, Petre Međeral Ozimec (biologija) i Jasne Benčić (informatika).
Želja im je bila da učenike u interdisciplinarnom okruženju upoznaju sa biologijom i informatikom, ali i drugim izvedenim STEM područjima, posebno kriminalistikom.
Prvi dan zimske škole otvorila je učiteljica Petra Međeral Ozimec sa predavanjem o hrvatskom znanstveniku svjetskog glasa, Ivanu Vučetiću, izumitelju daktiloskopije i začetniku današnje forenzike.
Nakon predavanja o Ivanu Vučetiću slijedio je praktični dio koji su vodili naši vanjski suradnici iz Krapinsko - zagorske policije i Centra „Ivan Vučetić“ iz Zagreba.
Na poziv škole, prvog dana su se na radionicu aktivno uključili voditeljica Službe daktiloskopije i identifikacije Centra za forenzična ispitivanja istraživanja i vještačenja “Ivan Vučetić“ Ministarstva unutarnjih poslova Ivanka Mavrek, viši kriminalistički tehničar Krešimir Iveković, te policijska službenica za prevenciju Policijske uprave krapinsko-zagorske Andreja Jurić.
Ivanka Mavrek je tijekom svog ‘on-line’ gostovanja upoznala prisutne učenike i njihove učitelje s osnovama daktiloskopije i identifikacije, načinima detekcije i izuzimanja tragova papilarnih linija na mjestu događaja, te njihove kasnije obrade i identifikacije osoba temeljem dostavljenih tragova.
Policijski službenik za kriminalističku tehniku Krešimir Iveković je kroz osobni kontakt i konkretne primjere učenicima prikazao kako se kriminalistički tehničar oprema za izlazak na mjesto događaja, na koji način pronalazi, izuzima i obrađuje pronađene otiske papilarnih linija, kako se nevidljivi tragovi mogu učiniti vidljivima, kako se izuzimaju otisci prstiju i dlanova osoba, kojim priborom se pri tom služi, a svaki je učenik imao priliku uzeti otisak svog prsta te ga usporediti s ostalim učenicima kako bi se uvjerili po čemu se svi razlikujemo jedni od drugih.
Cilj radionice bio je upoznavanje učenika sa zanimanjem policijskih službenika i forenzičara, snažan poticaj prevenciji neželjenih ponašanja djece i mladih. Također, radionicom je poslana snažna poruku o štetnosti kriminaliteta kao negativne društvene pojave jer koliko god se počinitelj trudio prikriti svoje nedjelo, kad-tad će biti otkriven.
Učenici su u praktičnom dijelu imali prilike naučiti kako pravilno: uzimati otiske, označiti mjesto zločina i kako ispitati osumnjičene.
Nakon toga su uslijedile dvije praktične radionice koje su održale učiteljice Petra i Jasna. Učiteljica Petra je održala radionicu iz daktiloskopije i identifikacije, a učiteljica Jasna je održala radionicu iz računalne sigurnosti i digitalne forenzike. Znanje koje su učenici stekli tijekom prvog dana morali su primijeniti u drugom danu zimske škole rješavajući slučaj koji su im zadale učiteljice.
Konkretno, drugi dan su učenici rješavali slučaj „izbrisanog testa iz biologije“. Učiteljice su upoznale učenike sa detaljima počinjenog zločina - odvele su ih na mjesto zločina i opisale što se dogodilo.
Učenici su se podijelili u dva tima: tim za daktiloskopiju i identifikaciju i tim za digitalnu forenziku. Tim za daktiloskopiju i identifikaciju dobio je zadatak da prikupi podatke od potencijalnih osumnjičenika i da otkrije tko je mogući počinitelj zločina. Za to vrijeme tim za digitalnu forenziku je pokušao oporaviti izbrisani ispit iz biologije pomoću Recuva alata.
Nakon prikupljanja i obrade podataka učenici su morali napraviti izvješća odnosno rekonstrukciju događaja u obliku prezentacije.
Učenici su bili vrlo uspješni forenzičari i kriminalisti te se kvalitetnim istraživanjem došli do počinitelja ovog „gnjusnog zločina“ – nestanka iz testa iz biologije.
Počinitelj se i danas nalazi u školi, a riječ je, ni manje ni više nego o – učiteljici biologije.
U planu je da se ovaj, djeci vrlo zanimljivi projekt nastavi i dogodine.